سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

حرکت تئاتر هرمزگان در مسیر جهانی شدن

 در این لحظه‌ای که من این متن رو می‌نویسم قرار بود نمایش مکبث‌زار  کاری از ابراهیم پشتکوهی اولین اجراش رو  در سالن THE GARAGE INTERNATIONAL  تموم کرده باشه و تماشاگرانی که بلیط ۱۵ یورویی خریدن بعد از دیدن ۷۵ دقیقه نمایش سالن رو ترک کنن . فرصت اجرای عمومی نمایشی از هرمزگان در کشور فرانسه می تونست مغتنم باشه و نمی بایست از دست می رفت .نمی‌دونم که آیا هنوز امکان رفتن به اونجا هست یا نه اما امیدوارم این آرزو محقق بشه . یک واقعیت که از حال و هوای تئاتر هرمزگان میشه مشاهده کرد اینه که تئاتر ما داره خودش رو بین المللی میکنه و می خواد فراتر از مرزهای ایران حرفی برای گفتن داشته باشه .البته من نمی‌خوام بحث کنم که این خواسته معقول هست یا اینکه ما تواناییش رو داریم یا نه. اما میشه قوت این خواسته رو احساس کرد . اما از نظر فنی می شه این نکته رو یادآوری کرد که طی این سالها دقیقا آثاری مورد توجه دیگر کشورها قرار گرفته که از زبان حرکت و رقص آئینی در آثارشون استفاده  .این به دلیل اونه که حرکت و رقص یک زبان گویا و بین المللیه که می تونه با هر نژاد و قومی ارتباط برقرار کنه و بی شک راز بین المللی شدن بقیه تئاتر های هرمزگان اتکا به تکنیک های بصری و حرکتیه. در مطالب بعدی بیشتر در مورد تکنیک های حرکتی و مبانی حرکت شناسی روی صحنه بحث خواهم کرد   چرا که مطلب وبلاگی طولانی از حوصله وبلاگ خوانان خارجه .البته پیشنهاد می کنم جلساتی برای بررسی تکنیک های نوین حرکتی به عنوان بازیگران جدید تئاترها در بین هنرمندان تئاتر برگزار بشه. در پایان امیدوارم تلاشهای پشتکوهی و استمرار حضورش در تهران باعث بشه حداقل با تعداد روزهای کمتر اجرای عمومشون در شهر آوینیون محقق بشه .  
 
15h45    
duration: 75min
du 15 au 29 July
price: 15€
OFF pass price: 10.5€
Théâtre
all age groupsThéâtre / Théâtre musical / Café-théâtrevisible to non-French-speaking person

Macbeth de Zar

Ebrahim Poshtkohi
William Shakespeare

نظرات 3 + ارسال نظر
کسب درآمد از طریق پیامک sms شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 ب.ظ http://ads.inpersia.com/users/ref/14658

31.481481223050126.1252860635502-
با عضویت در سیستم و فعال سازی اکانت خود، به ازای هر پیامکی که برای شما ارسال میشود، مبلغی به حساب شما در سایت افزوده میشود.
که میتوانید این مبلغ را پس از رسیدن به حدنصاب 5000 تومان دریافت نمایید.

فرشته مرگ یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام دوست داشتنیه

ایسا/تئاتریکال سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ق.ظ

متاسفانه رفتن بچه ها به فرانسه محقق نشد. هر جند من منتقد این اثر پشتکوهی بودم و هستم ام حضور بجه ها در آوینیون کلاسی جهانی رو به تئاتر هرمزگان میداد.به امید موفقییت ابراهیم و دیگر تئاتریها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد