سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

choreography

کوریوگرافی نام رشته ای هنریه که شاید کمتر شنیده باشیم . این رشته در واقع یک اجرای نمایشی هنریه که جزو هنرهای تصویری ( بصری) قرارش می دن و عناصر تشکیل دهنده اون می تونه  شامل :موسیقی .رقص.ویدئو .نورپردازی .طرح صحنه(دکور) و سایر عواملی باشه که در یک اجرای نمایشی استفاده می شه .البته باید بگم که اصلی ترین نقش رو در این رشته هنری رقص و موسیقی به عهده داره . متخصصین برای این رشته تعاریف مختلفی ارائه کردن که البته همه این تعاریف رقص رو در بر می گیره . اونها لازمه فعالیت در این رشته رو داشتن دانش بدن می دونن. این مطلب رو بخاطر بزرگداشت رقص و از در آشنایی با این رشته هنری نوشتم . البته باید بگم  اولین آثار کوریوگرافی هرمزگانی که در واقع مستند شد و به عنوان یک اثر کوریوگرافی اجرا شد  سال گذشته توسط گروه کارگاه تهیه شد که رضا غریب زاده و من کوریوگراف این آثار بودیم . 

در ادامه چند تا عکس از اجراهایی مختلف ببینید  

  

   

جاودانگان

اینکه با وجود تمامی هزینه های انسانی و غیر انسانی ملت ایران  چقدر به آرزوها وافقی که اندیشمندان درگذشته مان متصور بودند دست یافته ایم سئوالی است اساسی که پاسخی تامل برانگیز خواهد داشت

 

یادشان  جاودان و راهشان تهی از رهرو مباد  

 

 

 

باری  

همه هراس من از مردن در سرزمینی است 

 که مزد گورکن 

 از آزادی آدمی  

فزون تر باشد( احمد شاملو ) 

گالری آپارتمانی

 

امین آقاجری آثار خطاطی خود را بر روی چوب در قالبی تازه در نمایشگاهی خصوصی در منزل خود  به نمایش گذاشته است . بازدید از نمایشگاه خالی از لطف نبود . ترکیب زنده ادبیات و هنر خطاطی در فضایی کاملا صمیمی . اشعار و قطعات ادبی از بزرگان ادب فارسی و غیر فارسی انتخاب شده بود . البته با توجه به آنچه قبلا از آقاجری دیده ام توقع دیدن آثاری را داشتم که بیشتر حضور گرافیک و تکنیک های بصری در آنها مشهود باشد اما به گفته خودش این نمایشگاه شروعی است برای عرضه آثار ش و به تدریج آثار تجربی اش نیز در میان دیگر آثار ظاهر خواهند شد . البته نوع چیدمان آثار نیز قابل توجه بود و ویژگی مهمتر مدرن بودن نحوه برگزاری نمایشگاه بود به عنوان یک گالری آپارتمانی  . باید به آقاجری تبریک گفت و منتظر نمایشگاههای بعدی اش ماند . ضمنا گویی تا کنون حدود هشتاد درصد آثار نیز فروش رفته که آمار بسیار خوشحال کننده ای است .  

(عکس از مجید جمشیدی)