سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

آغاز اجرای عمومی تئاتر " فروزان یا فروزانه"


همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودیم از امروز تئاتر " فروزان یا فروزانه " به کارگردانی مجید بشکال در سالن پلاتو آفتاب به مدت ده روز در ساعت 19 به روی صحنه خواهد رفت . گروه  امسال حداقل سه برنامه اجرای عموم و یک برنامه جنبی مرتبط با تئاتر خواهد داشت که اخبار اون به زودی منتشر می شه . اما نکته قابل توجه در خصوص نمایشهای مورد نظر اینه که هر کدوم در ژانر خاصی هستن و این برنامه ریزی با هدف ارائه آثار هنری برای تمام سلایق و علایق هست . خب این هم یکی از ویژگی های گروه تئاتر و حرکت کارگاهه که چندین کارگردان داره و بالطبع ظرفیت تولید آثاری برای سطح وسیعتری از مخاطبان رو خواهد داشت . این نکته رو باید تذکر بدم که تئاتر " فروزان یا فروزانه " بدلیل ارجاعاتی که به برخی اسطوره ها داره دارای پیچیدگی هایی هست که البته این پیچیدگی ها از متن نمایش به اجرا به ارث رسیده و نیاز هست مخاطب از زاویه ای متفاوت با اجرا برخورد کنه ( زاویه ای متفاوت با زاویه برخورد با تئاتر خانواده وینگفیلد ) . برای مجید بشکال و بازیگرا و عوامل گروه آرزوی اجرای مطلوبی رو دارم .

خبر مهم : تفاهم نامه تاسیس تئاترشهر در استان ها منتشر شد


به گزارش سایت ایران تئاتر، این تفاهم نامه که به مدت دو سال است، در پنج ماده، 14 بند و سه نسخه تنظیم شده و به امضای طرفین( مدیر کل فرهنگ استان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ) رسیده و تمامی مواد و بندهای تبصره لازم الاجراست.

 از اهداف و مزیت های این طرح نهادینه کردن فعالیت های حرفه ای تئاتر در شهرستان ها و تقویت و توجه به اجراهای عمومی گروه های نمایشی در استان ها و ضرورت ایجاد فضای دائمی و مناسب برای ایشان و بهره مندی مستمر مخاطبان از تولیدات تئاتر در استان ها می باشد. جا دارد با توجه به لازم الاجرا بودن این تفاهم نامه آقای کریمی ریاست محترم انجمن هنرهای نمایشی استان پیگیر تحقق کامل این تفاهم نامه باشند .  +


ماجرای جالب و مضحک پوستر تئاتر" فروزان یا فروزانه "

 

این پوستر کمتر از 24 ساعت بر روی بیلبوردهای شهری دوام آورد ؟!



این پوستر جایگزین پوستر اولیه شده ؟!



این پوستر پس از تغیراتی عجیب بر روی سایت ایران تئاتر قرار گرفت ؟!