سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

شی تال برقص بر مرگ من

نمایش  شی تال برقص بر مرگ من از رودان به کارگردانی و نویسندگی مهران محمودزاده با رای قطعی هیات انتخاب وارد بخش تجربه های نو جشنواره تئاتر فجر شد . بی شک آماده کردن نمایشی برای این سطح از تئاتر ایران تلاشی منسجم و حرفه ای می طلبد که جای بسی تقدیر و تشکر دارد .  

حضور این نمایش در جشنواره تئاتر فجر  سبب می شود سوالاتی بسیار که به هر دلیل بی پاسخ مانده بود  دوباره مطرح شود و این بار باید پاسخی برای آن پیدا کرد . اینکه چرا  برای این نمایش مجوز اجرای عموم صادر نشد؟ اینکه چرا این نمایش جهت جشنواره تئاتر استانی پذیرفته نشد ؟و...  

البته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیشاپیش قول بررسی این موارد را داده بود و بی شک اکنون مجالی فراهم خواهد شد برای تصمیم گیری قاطعانه تر برای رفع معضلاتی که منجر به چنین تناقضاتی می شود .  

عکس : مجید جمشیدی  

 

در  نمایش "شیتال برقص بر مرگ من" بازیگرانی چون:‌ گلنسا زارعی؛مهران محمودزاده؛عمار نیکخواه؛ ساناز نجفی.مرضیه کریمی.اسماعیل ساحلی. حسین سالاری. محمدرضا حمیدی. ناصر عابدینی. احمد صالح‌زاده. نسترن شریفی بازی می‌کنند. 

 دیگر عوامل نمایش:‌موسیقی موسا کمالی و علی عرب. طراحی صحنه :عمار نیکخواه. طراحی لباس:سمیه دهقانی؛شوکت الملوک صالح زاده. طراح نور:‌ پیمان بخشی. عکس:‌مجید جمشیدی. پوستر و بروشور ایمن محمودزاده. ویدئو:‌مسلم  انبری. دستیار کارگردان صالح صالح‌زاده. دستیارن صحنه سجاد کمالی‌نیا.حسن نورانی و رضا فاضلی.   

رفته

تو شهرمون همه عاشق اون دخمله لوریمر بودن.
خیلی وقت پیش
همه عاشقش بودن.
خوب همه عاشق دختر دیوونه‌ای می شن
که از رویاهش دست نمی‌کشه.
هیشکی نمی‌دونه لوریمر کوچولو کجا رفته.
هیشکی نمی‌دونه چرا خرت و پرتاش، چند تا چیز کهنه رو
ریخت تو چمدون و رفت.
رفت با اون چونهٔ کوچیک که
جلوتر از خودش می‌رفت
با اون موهای نرمش که زیر اون کلاه بزرگ
بی‌خیال تو باد تکون می‌خورد.
هم می رقصید و هم آواز می‌خوند، یه عاشق پر شر و شور و خندون بود.
ده نفر شاید صد نفر، نمی‌دونم چند تا مرد تو نخش بودن؟
پنج نفر، پنجاه نفر، نمی‌دونم چند تا مرد دلشون به خاطر اون به درد اومده بود؟
فقط می‌دونم همه عاشق اون دخمله لوریمر بودن
و هیشکی نمی‌دونه اون کجا رفته. 


لاتیدان مسدود شد

 

این روزها شاهد اقدامات عمرانی زیادی در دوروبرمان هستیم و به جرات می توان گفت هیچ وقت تا این اندازه متخصصین عمران و آبادی یکدست و همدست نشده بودند . تازگی ها هم گویی یکی دیگر از دهانه های لاتیدان را بسته اند .شایان ذکر است لاتیدان 233 دهانه دارد و زمانی برای بیرون راندن پرتغالیها اهمیت استراتژیک داشت اما با گذشت زمان کاربری آن تغییر کرد و اکنون بیشتر پرتقالی ها را قلقلک می دهد.  

 منبع: م.ذ از فعالان اشاعه فقر و فساد فارغ التحصیل وال استریت ،وابسته به جریان انحرافی که زمانی با جریان فتنه همکاری می کرد و در اختلاس اخیر نیزنقش پررنگی داشت و سری هم به سفارت انگلستان زده (البته از روی دیوار )ودرحال حاضر در کهریزک ادبیات فارسی تدریس میکند.