سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

حال همه ما خوب است

جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کشور به دیدار عارف رفتند

جناب آقای دکتر محمدرضا عارف،سرکار خانم دکتر حمیده مروج

امروز 26 خرداد ماه یک هزارو سیصدو نودو دو است فردای انتخابات

حال همه ما خوب است

و به سهم و نقش شما در این حال خوب باور داریم.

ما قدرشناس شما هستیم .

خاتمی،خمینی ،موسوی به دیدار عارف رفتند

 

 

 

آن زمان که کوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری فروکش کرد، سیاسیون و شخصیت‌های تراز اول اصلاح‌طلب یک‌به‌یک مسیر خیابان یوسف‌آباد و قیطره تهران را انتخاب کردند تا با مرد محبوب این روزهای ایران، یعنی محمدرضا عارف، دیدار کنند. یک عده هم از قم رهسپار تهران شدند تا به نمایندگی از علمای بلاد پیغام آن‌ها را به عارف برسانند. «خودتان را شهید کردید برای احیای اصلاحات» سخنی بود که از زبان یکی از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به عارف گفته شد. تشکیل حزبی فراگیر مهم‌ترین خواسته گروه‌های مختلف سیاسی از معاون اول دولت اصلاحات بود. 

آن‌ها بر این باورند که پتانسیل شکل‌گرفته بعد از انصراف عارف حول‌محور وی فرصت مناسبی است که خلأ سیستماتیک جمهوری‌اسلامی ایران پر شود؛ امری که البته این روزها فکر عارف را به خود مشغول کرده که ادامه سیاست‌ورزی اش در چه سمت‌وسویی باشد.انصراف محمدرضا عارف از انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از نامزدهایی که شانس پیروزی در این عرصه را داشت، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد بازتاب‌های مختلفی پیدا کرد. بعد از اعلام رسمی انصراف عارف تماس‌های تلفنی برای دیدار با وی صورت گرفت. همچنین بعضی از علمای قم از جمله آیت‌الله بیات زنجانی در تماس تلفنی با معاون اول دولت اصلاحات از وی به عنوان «نماد اخلاق» یاد کرد. همچنین سیدحسن خمینی، سیدمحمد خاتمی، موسوی‌بجنوردی، علی خاتمی و صادق خرازی با حضور در منزل عارف از اقدام اخیر وی به عنوان رفتاری ایثارگرانه یاد کردند که به گفته آن‌ها نمونه‌ای از سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه است . 

به نقل از سایت کلمه

تئاتر جزیره کوچک آزادی


من اغلب درباره تئاتر گفته ام ، که همچون بدنی هموفیلی است که در رویاروئی با واقعیت خون خود را از دست می دهد.از تئاتری سخن گفته ام که همچون پناهگاه آزادی است ، جزیره ای است شناور ، یا دژی انباشته از هوا . گفته ام که تئاتر همچون قایقی است که بر خلاف جریان آب پارو می زند ...درباره تئاتری که همچون خانه ایست با دو در ، دری برای ورود و دری برای فرار .درباره تئاتری که همچون دیواری است که ما را وامی دارد تا بر پاهایمان قد کشیده و آنچه در پشت آن میگذرد را ببینیم ،درباره تئاتری که همچون اسراف است و گشاده دستی ، همچون مهاجرت است و کوچ کردن ...



یوجینیو باربا . کتاب تئاتر جزیره کوچک آزادی . ناصر حسینی مهر