سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

تئاتر هرمزگان و ضرورت اتخاذ رویکردی نوین

می خوام قبل از هر  تشریفات اداری و سازمانی برای تقدیر  ، اینجا به نمایندگی از اعضای گروه تئاتر و حرکت کارگاه از تلاش هنرمندان تئاتر و دوستان عزیزهم استانیم در سال جاری تشکر کنم بویژه تبریک و خسته نباشید به همه دوستانی می گم که به عنوان نمایندگان تئاتر ما در جشنواره تئاتر فجر حاضر بودند .

( ابراهیم و دوستان ، مهران و دوستان ،حسن و دوستان ، امین و دوستان )

الان چند سالیه که تئاتر ما هر ساله در جشنواره های مطرح داخلی و خارجی اجراهایی رو داشته  و این در حالیه که شمار گروههای با رویکرد حرفه ای در تئاتر ما از تعداد انگشتان یک دست در حال تجاوزه . از طرف دیگه در سالهای اخیر شاهد افزایش تعداد تحصیلکردگان تئاتر استان نیز بوده یم .اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه تئاتر استان این سالها با وجود تمامی مشکلاتی که همه ساله وجود داشته از سدها عبور کردن و  با صرف هزینه های مادی و معنوی توانسته اند آثار خود را اجرا کنند  و اصطلاحا تهدیدات رو به فرصت ها تبدیل کردن .

تمام این موفقیتها در تئاتر ما به عنوان نمادی از وضعیت متفاوت تئاتر ما نسبت به سالهای گذشته می طلبه که برای پاسخگویی متناسب و بهره برداری مطلوب از این وضعیت رویکرد نوینی در اداره امور تئاتر استان اتخاذ بشه و کمی نگاههای فعالان ، گروهها و مدیران نیز تغییر کنه . برای رسیدن به این هدف قطعا نقطه شروع جلسات هم اندیشی فعالان حوزه تئاتر خواهد بود و چه بهتر که چند تا از این جلسات تا قبل از جلسه سالانه مرکز هنرهای نمایشی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد تشکیل بشه . اینجا نمی خوام از پذیرفتن ایرادها و نقاط ضعف حوزه تئاتر استان بگریزم بلکه بر عکس تاکید دارم که باید افکار و اراده ها در جهت رفع نقاط ضعف و استفاده از فرصت های موجود همگرا بشن وگرنه تا چند سال آینده شاهد این خواهیم بود که کارگردانان موفق تجربی و تحصیلکرده مون بار سفر به نقاط دیگه کشور و حتی خارج از کشور ببندن ...

منتظر اعلام تاریخ جلسات هستیم...

عکس از اجرای نمایش دیوان تئاترال کار باشگاه دو تومنی ها 1388

گزارش روز اول نمایشگاه عکس خانواده وینگفیلد

 

دیروز نمایشگاه عکس خانواده وینگفیلد با حضور استاد عطایی و  با استقبال هنرمندان تئاتر و عکاسی بندرعباس افتتاح شد . این نمایگاه شامل عکسهای هفت عکاس جوان از اجرای نمایش خانواده وینگفیلد و گزارشهایی تصویری از عملکرد سابق گروه بود. البته بخشی جذاب هم از آثار مجید کشاورز در نمایشگاه وجود دارد که مورد استقبال خوبی واقع شد . در میان گزارشهای تصویری اجراهای قبلی گروه  متاسفانه جای عکس برخی از نمایشها خالی بود. 

   این نمایشگاه را می توان از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار داد و خوشبختانه درک ابعاد و تبعات نمایشگاه و رضایت بازدید کنندگان متخصص را می شد در نگاهها و کلماتشان مشاهده کرد از جمله در گفتگویی که با عکاس خوب شهرمان عبدالحسین رضوانی داشتم . امیدواریم شاهد تاثیرات سودمند این رویداد در عکاسی تئاتر استان و نگاه حرفه ای گروهها به تمامی عوامل شکل دهنده نمایش باشیم . گویا در روزهای بعدی موارد دیگری نیز به نمایشگاه اضافه خواهد شد که باید منتظر بود و دید . 

گزارش تصویری کاملتر در وبلاگ جغد بندری  

عکس از امیر حسین خورگویی

نمایشگاه عکس تئاتر گروه کارگاه

  

  

 

گروه تئاتر و حرکت کارگاه در نظر دارد نمایشگاه عکسی تحت عنوان "خانواده وینگفیلد" را از تاریخ ۱۱ بهمن به مدت ۳ روز در بندرعباس برگزار کند. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون امیرحسین خورگویی. مجید بشکال. رضوان اسدی. محمدرضا صادقی. راشل قاسمی.امیر غنی‌زاده مجید جمشیدی به نمایش در می‌آید. گفتنی است تمامی عکس‌های این نمایشگاه از تئاتری تحت عنوان "خانواده وینگفیلد" به کارگردانی مجید جمشیدی است که آبان ماه سال جاری در بندرعباس به روی صحنه رفت. این نمایشگاه در نگارخانه گرمساری فرهنگسرای طوبای بندرعباس بر پا می‌شود. افتتاح نمایشگاه ساعت ۱۸:۳۰ است. زمان بازدید در روزهای دیگر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ می‌باشد.