سهمار

مجید سرنی زاده

سهمار

مجید سرنی زاده

تئاتر هرمزگان و ضرورت اتخاذ رویکردی نوین

می خوام قبل از هر  تشریفات اداری و سازمانی برای تقدیر  ، اینجا به نمایندگی از اعضای گروه تئاتر و حرکت کارگاه از تلاش هنرمندان تئاتر و دوستان عزیزهم استانیم در سال جاری تشکر کنم بویژه تبریک و خسته نباشید به همه دوستانی می گم که به عنوان نمایندگان تئاتر ما در جشنواره تئاتر فجر حاضر بودند .

( ابراهیم و دوستان ، مهران و دوستان ،حسن و دوستان ، امین و دوستان )

الان چند سالیه که تئاتر ما هر ساله در جشنواره های مطرح داخلی و خارجی اجراهایی رو داشته  و این در حالیه که شمار گروههای با رویکرد حرفه ای در تئاتر ما از تعداد انگشتان یک دست در حال تجاوزه . از طرف دیگه در سالهای اخیر شاهد افزایش تعداد تحصیلکردگان تئاتر استان نیز بوده یم .اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه تئاتر استان این سالها با وجود تمامی مشکلاتی که همه ساله وجود داشته از سدها عبور کردن و  با صرف هزینه های مادی و معنوی توانسته اند آثار خود را اجرا کنند  و اصطلاحا تهدیدات رو به فرصت ها تبدیل کردن .

تمام این موفقیتها در تئاتر ما به عنوان نمادی از وضعیت متفاوت تئاتر ما نسبت به سالهای گذشته می طلبه که برای پاسخگویی متناسب و بهره برداری مطلوب از این وضعیت رویکرد نوینی در اداره امور تئاتر استان اتخاذ بشه و کمی نگاههای فعالان ، گروهها و مدیران نیز تغییر کنه . برای رسیدن به این هدف قطعا نقطه شروع جلسات هم اندیشی فعالان حوزه تئاتر خواهد بود و چه بهتر که چند تا از این جلسات تا قبل از جلسه سالانه مرکز هنرهای نمایشی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد تشکیل بشه . اینجا نمی خوام از پذیرفتن ایرادها و نقاط ضعف حوزه تئاتر استان بگریزم بلکه بر عکس تاکید دارم که باید افکار و اراده ها در جهت رفع نقاط ضعف و استفاده از فرصت های موجود همگرا بشن وگرنه تا چند سال آینده شاهد این خواهیم بود که کارگردانان موفق تجربی و تحصیلکرده مون بار سفر به نقاط دیگه کشور و حتی خارج از کشور ببندن ...

منتظر اعلام تاریخ جلسات هستیم...

عکس از اجرای نمایش دیوان تئاترال کار باشگاه دو تومنی ها 1388

نظرات 3 + ارسال نظر
مجید جمشیدی پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:29 ق.ظ http://www.majidjamshidi.blogsky.com/

موافقم

بهشب شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ http://behshab.blogsky.com/

هستم. کی و کجا رو جمع بندی کنید.

احسان ن یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ http://radioehsan.blogsky.com


مم نون از تشخیص چنین ضرورتی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد